Informacja z Zebrania Walnego

Szanowni Państwo, użytkownicy działek w Rodzinnym Ogrodzie Działkowym „BUKOWINA”

Zebranie Walne, zaplanowane na dzień 11.09.2021 roku, rozpoczęło się zgodnie z programem, ale zostało przerwane intensywnymi opadami deszczu, więc dalsza część Zebrania została przeprowadzona w dniu 18.09.2021 roku.
W pierwszym terminie odnotowano bardzo dużą frekfencję. W ostatnich latach, na żadnym Zebraniu Walnym nie mieliśmy tak licznej obecności działkowiczów.

W drugim terminie przyszło już dużo mniej osób, ale wszystkim obecnym na pierwszym i drugim Zebraniu Zarząd serdecznie dziękuje za udział w nich.

Zebranie Walne przegłosowało następujące uchwały:

1. Każdy wjeżdżający/wyjeżdżający na/z terenu Ogrodu zamyka bramę;

– za gości zaproszonych odpowiadają użytkownicy działek.

– druga połowa bramy będzie zamknięta od nowego roku.

– otworzenie części bramy zamkniętej na stałe, w celu przywiezienia materiałów budowlanych i innych rzeczy, nastąpi po uzgodnieniu z Zarządem, co jest zgodne z regulaminem, paragraf 69.

2. Poruszanie się pojazdów po terenie ogrodu, odbywa się alejkami wewnętrznymi, za które odpowiada Zarząd;

wprowadza się ograniczenie prędkości do 20 km/h.

– wprowadza się zakaz parkowania na alejkach.

– pierwszeństwo mają piesi.

Zostaną ustawione znaki drogowe regulujące ruch i kierunek poruszania się alejkami.

3. Użytkownicy działek,

do końca listopada 2021 r., zobowiązani są do sprawdzenia, u skarbniczki, stan swojego konta,

– do 15 grudnia 2021 r. zobowiązani są do uzupełnia zaległości finansowych.

4. Została powołana komisja społeczna do przeglądu działek.

– komisja liczy trzy osoby z każdego terenu,

– przewodniczącym każdej komisji jest przedstawiciel Zarządu.

– komisja dokona przeglądu działek do końca października 2021 r. i sporządzi protokół, który przedstawi na posiedzeniu Zarządu.

– do użytkowników działek, w których wystąpią nieprawidłowości zostaną wysłane pisma.

– termin usunięcia nieprawidłowości: do końca czerwca 2022 r., po tym terminie nastąpi ponowny przegląd.

– sprawdzeniu podlega zagospodarowanie działek, czy jest ono zgodne z regulaminem PZD.

5. Zarząd zwróci się do urzędu gminy w Przywidzu, aby w okresie zimowym miało miejsce odśnieżanie drogi dojazdowej do bram ogrodu. Zarząd jest odpowiedzialny za odśnieżanie za bramami wjazdowymi. Jeżeli użytkownicy chcą zimą dojeżdżać do działek muszą zrobić to sami. Nie będzie wprowadzania na teren ogrodu żadnego sprzętu mechanicznego.

6. Wszyscy użytkownicy działek zgodnie z regulaminem rozdział 5, którzy na działkach posiadają drzewa o wysokości niezgodnej z regulaminem PZD, muszą do końca marca 2022 r. dokonać ich wycinki lub skrócenia, to samo dotyczy żywopłotów.

7. Za wywóz śmieci została ustalona kwota w wysokości 200 zł. od działki, na rok 2021.

8. Wysokość kwoty przedpłaty, za korzystanie z energii elektrycznej, przez każdego użytkownika działki, została ustalona na 50 zł.

9. Opłata energetyczna ogrodowa wynosi 8% .

10. Śmietniki zostaną zamknięte z dniem 31 października 2021 r. Ponowne otwarcie śmietników nastąpi 15 kwietnia 2022 r.

W czasie zamknięcia śmietników każdy działkowicz zobowiązany jest do zabrania ze sobą swoich śmieci.

11. Zgodnie z regulaminem PZD, każdy użytkownik działki, jest zobowiązany powiadomić Zarząd o budowie/rozbudowie altanki, z przedstawieniem planu jej budowy/rozbudowy.

Każdy użytkownik działki, który chce przekazać prawo użytkowania działki musi powiadomić o tym fakcie Zarząd.

12. Opłata za działkę za rok 2021 została ustalona na kwotę 650 zł od działki

13. Zostały nadane nazwy alejek na poszczególnych sektorach.

Plan z nazwami alejek zostanie wywieszony na tablicach.

14. Parkowanie odbywa się na na terenie działki lub w miejscach wyznaczonych do parkowania przez Zarząd.

15. Istnieje możliwość odpracowania zaległości w opłatach ogrodowych. Użytkownik działki zgłasza się do Zarządu w celu ustalenia zakresu prac do wykonania i jego termin. Za godzinę pracy Zebranie Walne uchwaliło stawkę 25 zł. netto.

Nowy termin Zebrania Walnego

Szanowni Państwo

Niesprzyjające warunki atmosferyczne uniemożliwiły przeprowadzenie do końca, zgodnie z porządkiem obrad,  Walnego Zebrania członków PZD ROD  „Bukowina”  Gromadzin w dniu 11.09.2021 r.

Zarząd ROD „Bukowina” Gromadzin uprzejmie prosi wszystkich obecnych  w dniu 11.09.2021 r. na Walnym Zebraniu o ponowne przybycie w dniu 18.09.2021 r.: 

o godz. 10:30 pierwszy termin

o godz. 11:00 drugi termin

na teren ogrodów B, przy ujęciu wody, w celu  dokończenia obrad, przyjęcia sprawozdań za rok 2019  i 2020 oraz  podjęcia stosownych uchwał.

Biorąc pod uwagę liczne przybycie członków na Zebranie Walne w dniu  11.09.2021 r. Zarząd ma nadzieję, że ponownie spotkamy się w tak szerokim gronie, i tym razem nic nie zakłóci  jego przebiegu.

 

WALNE ZEBRANIE ROD „BUKOWINA” GROMADZIN

W związku z sytuacją epidemiczną w kraju nie były realizowane Zebrania Walne.

Szanowni Państwo,

Decyzja Ministra Zdrowia o obecnej sytuacji epidemicznej spowodowała, że Krajowa Rada Polskiego Związku Działkowego, na jej podstawie, podjęła uchwałę o przeprowadzeniu w roku 2021r. Zebrań Walnych.

Zebrania muszą być przeprowadzone na powietrzu z zachowaniem wszelkich warunków bezpieczeństwa związanych z sytuacją epidemiczną.

W związku z powyższym Zarząd Rodzinnego Ogrodu Działkowego „BUKOWINA” Gromadzin podjął decyzję o zorganizowaniu

Zebrania Walnego w dniu 11.09.2021 roku,

o godz.14.00 pierwszy termin,

o godz. 14.30 drugi termin,

miejsce zebrania teren ujęcia wody na terenie „B”

Prosimy każdego działkowicza o zabranie ze sobą krzesełka.

Zgodnie z rozdziałem 57 p.6 Statutu Polskiego Związku Działkowców w zebraniu mogą uczestniczyć wyłącznie członkowie PZD mający prawo do działki w ogrodzie.

Porządek Zebrania Walnego

  1. Otwarcie Zebrania;
  2. Wybór Przewodniczącego Zebrania;
  3. Zatwierdzenie regulaminu walnego zebrania;
  4. Zatwierdzenie porządku obrad;
  5. Wybór Komisji Mandatowej, Komisji Uchwał i Wniosków;
  6. Sprawozdanie Zarządu ROD z działalności za rok 2019 i 2020;
  7. Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej za rok 2019 i 2020, ocena Komisji Rewizyjnej pracy Zarządu;
  8. Sprawozdanie Komisji Mandatowej;
  9. Zatwierdzenie sprawozdania z działalności ROD za 2019 i 2020 rok;
  10. Projekt planu pracy na rok 2021;
  11. Przedstawienie preliminarza finansowego ROD na rok 2021;
  12. Dyskusja;
  13. Przedstawienie przez Komisje Uchwał i Wniosków projektów uchwał, głosowanie;
  14. Sprawy różne;
  15. Zakończenie obrad.

 

Dostęp do wiat śmietnikowych – Uchwała Zarządu ROD Bukowina Gromadzin

Zarząd Rodzinnego Ogrodu Działkowego „BUKOWINA” stwierdza, że w temacie śmieci nic się nie zmienia.

Pomimo, że:

  • były wysyłane listy do każdego użytkownika działki,
  • były wywieszane ogłoszenia i instrukcje,  były
  • organizowane spotkania, w każdym sektorze,

nadal wyrzuca się co się da i jak się da, nie zawsze do kosza, lecz przed kosze, przed wiaty śmietnikowe, lub za nie.

Śmieci  nadal nie są sortowane! Wszystko do jednego worka!

Nadal do kontenerów i nie tylko trafiają materiały budowlane, odpady po remoncie, styropian.

Skoszona trawa również trafia do śmietnika, pomimo że stanowi bardzo dobry materiał do kompostowania i ponownego użycia na działce.

Zarząd nie wie w jaki sposób dotrzeć do działkowiczów,

Należy podkreślić, że wszyscy płacimy jednakową kwotę za śmieci.

Czy zastanawiali się Państwo nad tym, czy sąsiad jest na działce tyle razy co ja?

a może on płaci za innych bo oni oraz ich rodziny, goście korzystają z działki,  w ciągu roku bardzo dużo przez co produkują dużo śmieci.

Przekazywaliśmy Państwu informację, że obecna firma wywożąca śmieci jest jedyną  firmą, która chciała z nami prowadzić rozmowy na temat wywozu śmieci.

Biorąc pod uwagę powyższe Zarząd ROD „BUKOWINA” został zmuszony do działania bo nie może ciągle żyć tylko tym tematem, jest również dużo innych spraw wymagających uwagi i dlatego podjął uchwalę 1/46/07/2021 na posiedzeniu w miesiącu lipcu o następującej treści:

  1. Od 04 sierpnia 2021 r. śmietniki, na obydwu sektorach, zostaną zamknięte;
  2. Śmietniki będą otwierane

          w środy, soboty i niedzielę w godzinach:

          od 17.00 do 19.00;

  1. W każdym sektorze, przy wiacie śmietnikowej będzie dyżurowała osoba sprawdzająca czy śmieci są posortowane i takie, które można wyrzucić.

Jeżeli działkowicze nie będą akceptowali takiej formy a będą zostawiali śmieci za śmietnikiem  lub z boku to ten ruch będą rejestrowały kamery, a Zarząd w stosunku do takich osób skorzysta ze swoich kompetencji.

 

Informacja z zebrania Zarządu ROD Bukowina Gromadzin.

W dniu 27.03.2021 r odbyło się zebranie Zarządu ROD Bukowina Gromadzin, w trybie zdalnym.

Na zebraniu ustalono stawkę zaliczki na poczet utrzymania ogrodu w wysokości 650,00 zł, na podstawie uprawnień nadanych przez Krajową Radę PZD.

Powyższe wynika z braku możliwości zorganizowania Zebrania Walnego z uwagi na ograniczenia wynikające z zagrożenia COVID-19.

W przypadku zniesienia ww. ograniczeń i możliwości zorganizowania Walnego zebrania sprawa opłat, a w szczególności ich wysokość będzie dyskutowana i poddana głosowaniu.

W roku 2020 największym problemem był wywóz śmieci.

Na spotkaniach w powyższej sprawie Zarząd informował na każdym terenie, że firma wywożąca dotychczas śmieci odmówiła ich wywozu z dniem 01.10.2020 roku.

Zarząd po długich poszukiwaniach firmy, która będzie od początku sezonu 2021 świadczyć usługę wywozu śmieci z ROD Bukowina Gromadzin, podpisał w dniu 25.03.2021 roku umowę z SUEZ PÓŁNOC.

Od dnia 15 kwietnia 2021 roku wiaty śmietnikowe zostaną otwarte i udostępnione działkowiczom.

Ustawa o wywozie śmieci traktuje nas jako przedsiębiorstwo, więc za opróżnienie każdego pojemnika będziemy ponosić opłatę, co będzie miało duży wpływ na koszty usługi.

Wywóz śmieci będzie droższy.

Aby zabezpieczyć wywóz śmieci Zarząd postanowił, że z kwoty funduszu remontowego, która jest zawarta w opłacie działki 650,00 zł, kwota 20,00 zł, zostanie przeksięgowana na konto usługi wywozu śmieci.

Dodatkowo jeżeli otrzymamy zwrot nadpłaty od Wody Polskiej, również zostanie ona przeksięgowana na ww. konto.

W związku z powyższym zwracamy się z prośbą do działkowiczów o przestrzeganie zasad dotyczących segregacji odpadów i ilości ich wytwarzania.

Jest określony harmonogram odbioru śmieci, do którego musimy się dostosować, nikt dla nas go nie zmieni.            

A ponadto jest to jedyna firma która podjęła współpracę z nami.

Po raz kolejny Zarząd apeluje o zwracanie szczególnej uwagi na to, co i gdzie wyrzucamy, aby uniknąć płacenia wysokich kar.

Pomimo, że wiaty śmietnikowe są zamknięte to worki z odpadami pojawiają się przed nimi, co nie powinno mieć miejsca.

Reasumując zamiast na inwestycje na rzecz ROD, coraz większe kwoty pochłaniają śmieci.

Jednocześnie Zarząd zwraca się do państwa z prośbą o rozpowszechnianie wśród działkowiczów ogłoszeń zamieszczanych na terenie ogrodu i na stronie internetowej, .

Nadal są działkowicze, którzy wnoszą opłatę wg poprzednich stawek co powoduje zadłużenie.

KWOTĘ ZALICZKI 650,00 ZŁ. ZGODNIE Z REGULAMINEM PZD NALEŻY WPŁACIĆ DO 30 CZERWCA 2021 ROKU.

W IMIENIU ZARZĄDU RUD BUKOWINA

PREZES

Krzysztof Socha

Zima na działkach

Szanowni Państwo,

W ostatnim tygodniu intensywne opady śniegu spowodowały, że na gałęziach drzew tworzą się malownicze czapy śniegu, które niestety pomimo swojego piękna są niebezpieczne.

Znaczne obciążenie gałęzi śniegiem powoduje ich łamanie się. Nawet grube konary, lecą w dół, gdy wiatr zawieje.

Pomimo, że na drogach, również panują trudne warunki, to Zarząd ROD Bukowina zachęca Państwa do odwiedzenia swoich działek i sprawdzenia ich stanu, a w szczególności stanu ogrodzenia, czy nie zostało uszkodzone.

Uszkodzone ogrodzenie daje łatwy dostęp zwierzynie i nie tylko, do zasobów działek.

Jednocześnie Zarząd ROD Bukowina zwraca się z uprzejmą prośbą, żeby będąc na terenie działek rozejrzeć się, czy nie doszło do uszkodzeń mienia, również u sąsiadów.

W przypadku stwierdzenia uszkodzenia mienia, Zarząd ROD Bukowina uprzejmie prosi o pilne powiadomienie o powyższym, telefonicznie lub na adres poczty elektronicznej.

Zamknięcie wiat śmietnikowych

SZANOWNI UŻYTKOWNICY DZIAŁEK RODZINNEGO OGRODU DZIAŁKOWEGO „BUKOWINA” OD DŁUGIEGO CZASU GŁÓWNYM TEMATEM EGZYSTENCJI OGRODU JEST PROBLEM ŚMIECI.

        MIMO ŻE ZARZĄD OD KILKU ZEBRAŃ WALNYCH SKUPIA SIĘ NA TYM TEMACIE PRZEDSTAWIA WYSOKOŚCI OPŁAT I JAK TEMAT ROZWIĄZAĆ. ALE NIKT NIE SŁUCHA ALBO NIE CHCE SŁUCHAĆ.

        WYWIESZANE SĄ OGŁOSZENIA NA ŚMIETNIKACH JAK SORTOWAĆ, CO GDZIE WRZUCAĆ, ROZSYŁALIŚMY LISTY DO KAŻDEGO UŻYTKOWNIKA DZIAŁKI Z ARKUSZEM ZAKRESU SORTOWANIA. ORGANIZOWANE SĄ ZEBRANIA POŚWIĘCONE ŚMIECIOM. I NIC Z TEGO NIE WYNIKA, JEST Z DNIA NA DZIEŃ CORAZ GORZEJ.

        ZARZĄD SOBIE, DZIAŁKOWICZE SOBIE, BO ONI PŁACĄ I MOGĄ WSZYSTKO, PO CO SORTOWAĆ LEPIEJ WSZYSTKO W JEDEN WOREK I DO WIATY ŚMIETNIKOWEJ. A MEBLE I SPRZĘT AGD POD ŚMIETNIK.

        Z DNIEM 1.10.2020 ROKU FIRMA ZWIĄZEK GMIN WIEŻYCA WYMÓWIŁO NAM UMOWĘ NA WYWÓZ ŚMIECI. JEST TO ZWIĄZANE Z BRAKIEM SEGREGACJI, ORAZ SKŁADOWANIEM WORKÓW ZE ŚMIECIAMI NA ZIEMI CO UNIEMOŻLIWIA WYSTAWIENIE POJEMNIKÓW. WIELOKROTNIE BYŁO PRZEKAZYWANE ŻE FIRMA WYWOŻĄCA ŚMIECI NIE ZBIERA ICH Z ZIEMI.

        NA DZIEŃ DZISIEJSZY NA OSIEM FIRM, KTÓRE POSIADAJĄ KONCESJĘ NA WYWÓZ ŚMIECI NA TERENIE GMINY SIEDEM ODMÓWIŁO ZARZĄDOWI ZAWARCIA UMOWY. PROWADZIMY ROZMOWY Z OSTATNIĄ FIRMĄ KTÓRA ANALIZUJE NASZĄ OFERTĘ.

 MOŻE JĄ PRZYJMNIE !!!!

        ALE MUSICIE PAŃSTWO MIEĆ ŚWIADOMOŚĆ, ŻE BĘDZIE TO USŁUGA DROŻSZA, WCHODZIMY W TAK ZWANĄ KOMERCJĘ. !!!!

        DLATEGO ZARZĄD ROD „BUKOWINA” PODJĄŁ UCHWAŁĘ NA POSIEDZENIU ZARZĄDU W DNIU 19.09.2020 ROK ŻE OD 1.10.2020 ROKU ŚMIETNIKI ZOSTAJĄ ZAMKNIĘTE. KAŻDY DZIAŁKOWICZ JEST ODPOWIEDZIALNY ZA SWOJE ŚMIECI I MUSI OBOWIĄZKOWO JE ZABIERAĆ ZE SOBĄ.

JEŻELI BĘDZIE PODPISANA UMOWA ŚMIETNIKI ZOSTANĄ PONOWNIE OTWARTE W NOWYM SEZONIE 15.04 2021 ROKU.

        DODATKOWO ZA BRAK SORTOWANIA ŚMIECI ZWIĄZEK GMIN WIEŻYCA NIE ODBIERAŁ ŚMIECI I WSZCZĄŁ PRZECIWKO OGRODOM PROCEDURĘ KARNO ADMINISTRACYJNĄ.

        DO CZASU OTWARCIA PONOWNIE ŚMIETNIKÓW MAMY NADZIEJE ŻE UŻYTKOWNICY DZIAŁEK WEZMĄ SOBIE PROBLEM DO SERCA I PRZEMYŚLĄ SWOJE POSTĘPOWANIE.

       

 

WNOSZENIE OPŁAT ZA PRĄD

 

ZARZĄD RODZINNEGO OGRODU DZIAŁKOWEGO „BUKOWINA” GROMADZIN ZWRACA SIĘ DO UŻYTKOWNIKÓW DZIAŁEK O TERMINOWĄ REALIZACJĘ OPŁAT FAKTUR ZA ZUŻYCIE ENERGII ELEKTRYCZNEJ.

MIMO PRZYJĘCIA UCHWAŁY ZEBRANIA WALNEGO W ROKU 2019 O WNOSZENIU PRZEDPŁAT PRZEZ KAŻDEGO UŻYTKOWNIKA DZIAŁKI W WYSOKOŚCI 50 ZŁ, CO MIESIĄC OD MIESIĄCA MAJA DO PAŹDZIERNIKA NIE KAŻDY UŻYTKOWNIK DZIAŁKI REALIZUJE WW. UCHWAŁĘ.

NIEWIELU UŻYTKOWNIKÓW NA SWOIM KONCIE MA ZREALIZOWANE PRZEDPŁATY,

NIEKTÓRZY UŻYTKOWNICY DZIAŁEK WPŁACAJĄ WYŻSZE KWOTY BO WIEDZĄ, ŻE ZUŻYWAJĄ DUŻO PRĄDU, ALE DUŻA CZĘŚĆ NIE WNOSI PRZEDPŁAT NA SWOJE KONTO „PRĄD” I PO WYSŁANIU FAKTUR NIE OPŁACAJĄ TERMINOWO OPŁAT.

W TYM ROKU ZARZĄD WYSŁAŁ DWUKROTNIE FAKTURY DO OPŁACENIA, TRZEBA ZAUWAŻYĆ, ŻE DUŻA CZĘŚĆ UŻYTKOWNIKÓW NIE OPŁACIŁA PIERWSZEJ FAKTURY, A DRUGA SPOWODOWAŁA, ŻE KWOTA DO ZAPŁATY ZNACZNIE SIĘ ZWIĘKSZYŁA.

WPŁATY WNOSZONE SĄ OPIESZALE, DLATEGO ZARZĄD RODZINNEGO OGRODU DZIAŁKOWEGO „BUKOWINA”GROMADZIN PRZYPOMINA O UCHWALE ZEBRANIA WALNEGO Z ROKU 2019:

„JEŻELI NA CZAS NIE BEDĄ OPŁACANE FAKTURY ZA ZUŻYCIE PRĄDU NASTĄPI ODCIĘCIE TAKIM UŻYTKOWNIKOM PRĄDU.

PONOWNE WŁĄCZENIE PRĄDU BEDZIE WIĄZAŁO SIĘ Z WPŁACENIEM NA KONTO OGRODU 50 ZŁ ZA PODŁĄCZENIE LICZNIKA JEDNOFAZOWEGO I 100 ZŁ ZA PODŁĄCZENIE LICZNIKA TRÓJFAZOWEGO. DOPIERO PO OKAZANIU DOWODU OPŁATY ZOSTANIE WŁĄCZONY PONOWNIE PRĄD”

W ZWIĄZKU Z POWYŻSZYM ZARZĄD ROD „BUKOWINA” GROMADZIN I KOMISJA REWIZYJNA, NA POSIEDZENIU ZARZĄDU W DNIU 08.08.2020 R., PODJĄŁ UCHWAŁĘ, ŻE JEŻELI DO DNIA 22.08.2020 ROKU NIE ZOSTANĄ PRZEZ UŻYTKOWNIKÓW DZIAŁEK USUNIĘTE ZALEGŁOŚCI TO W DNIU 24.08 2020 ROKU ZOSTANIE TYM UŻYTKOWNIKOM DZIAŁEK ODŁĄCZONA ENERGIA ELEKTRYCZNA.

 

W IMIENIU ZARZĄDU I KOMISJI REWIZYJNEJ

PREZES ROD „BUKOWINA”

Zebranie działkowców ROD Bukowina Gromadzin

Szanowni Państwo,

Zarząd ROD Bukowina Gromadzin zaprasza na spotkanie w dniu 01.08.2020 r. działkowców:

z terenu A –  o godz 10:00, przy tablicy ogłoszeń, na drodze do wiaty śmietnikowej;

z terenu B – o godz 12:00, na parkingu, przy wiacie śmietnikowej.

Celem spotkania jest konieczność pilnego omówienia sprawy sortowania i wywozu śmieci oraz ponoszonych kosztów z tym związanych.

Zarząd zwraca się z uprzejmą prośbą do wszystkich działkowców i apeluje o jak najliczniejsze przybycie na spotkania.

Szanowni Państwo! nie pozostawajcie obojętni i koniecznie przekażcie sąsiadom informację o zaplanowanych spotkaniach.

W celu zachowania bezpieczeństwa związanego z COVID-19, na spotkanie prosimy przybyć z osłoną nosa i ust oraz zachować 2 m dystans.